ـ فصل اول:
۱ ـ ۱ ـ مقدمه. ۲
۱ ـ ۲ ـ بیان مسئله. ۳
۱ ـ ۳ ـ اهمیت و ضرورت تحقیق. ۳
۱ ـ ۳ ـ ۱ ـ فواید نظری تحقیق: ۳
۱ ـ ۳ ـ ۲ ـ فواید کاربردی تحقیق: ۴
۱ ـ ۴ ـ هدفهای تحقیق. ۵
۱ ـ ۴ ـ ۱ ـ هدف اصلی: ۵
۱ ـ ۴ ـ ۲ ـ اهداف فرعی: ۵
۱ ـ ۵ ـ سؤالهای تحقیق. ۵
۱ ـ ۵ ـ ۱ ـ سؤال اصلی: ۵
۱ ـ ۵ ـ ۲ ـ سؤالات فرعی: ۵
۱ ـ ۶ ـ تعریف علمیاتی واژگان کلیدی تحقیق. ۶
موانع فردی: ۶
اعضای هیأت علمی: ۶
متخصصین بخش صنعت: ۶
ارتباط صنعت و دانشگاه: ۶
بازاریابی اجتماعی: ۶
۱ـ ۷ ـ تعریف مفهومی واژگان کلیدی ۷
ارتباط صنعت و دانشگاه: ۷
بازاریابی اجتماعی: ۷
روش دلفی: ۷
ـ فصل دوم:
۲ ـ ۱ ـ مقدمه. ۹
۲ ـ ۲ ـ اهمیت همکاری دانشگاه و صنعت در توسعۀ ملی و پایدار. ۱۱
۲ ـ ۳ ـ فواید عمومی دانشگاه ها برای صنعت ۱۱
۲ ـ ۴ ـ الگوهای پیوند صنعت و دانشگاه ۱۱
۲ ـ ۵ ـ مشوقهای تعامل با صنعت ۱۳
۲ ـ ۶ ـ رابطۀ میان نوع مشوق و کانال ارتباطی ۱۴
۲ـ ۷ ـ موارد مؤثر بر تعاملات میان شرکت (صنعت) و دانشگاه ۱۵
۲ ـ ۷ ـ ۱ ـ ویژگیهای شرکت (صنعت) ۱۵
۲ ـ ۷ ـ ۲ ـ ویژگیهای دانشگاه ۱۷
۲ ـ ۸ ـ تأثیر ویژگیهای دانشگاهیان بر میزان تمایل آنها به تعامل با صنعت ۱۹
۲ ـ ۹ ـ موانع بازدارندۀ دانشگاهیان از تبادل دانش با صنعت ۱۹
۲ ـ ۱۰ ـ موانع فردی و اجتماعی انتقال دانش. ۲۱
۲ ـ ۱۱ ـ عوامل تأثیرگذار بر ادراک دانشگاهیان از موانع مربوطبه تبادل دانش. ۲۲
۲ ـ ۱۲ ـ عوامل تأثیرگذار بر محققین دانشگاهی برای تعامل با صنعت ۲۳
۲ ـ ۱۳ ـ رابطه میان شایستگی و میزان تعامل. ۲۴
۲ ـ ۱۴ ـ دانشگاه و تجاریسازی دانش. ۲۴
۲ ـ ۱۵ ـ مکانیسم انتقال فنآوری از دانشگاه به صنعت ۲۵
۲ ـ ۱۶ ـ فرایند انتقال تکنولوژی از دانشگاه به صنعت ۲۶
۲ ـ ۱۷ ـ ارتباط متقابل دانشگاه، صنعت و دولت ۲۷
۲ ـ ۱۷ ـ ۱ ـ ضرورت برقراری ارتباط ۲۷
۲ ـ ۱۷ ـ ۲ ـ مدل سهبخشی ارتباط دانشگاه ـ صنعت ـ دولت. ۳۰
۲ ـ ۱۷ ـ ۳ ـ کارآفرینی در دانشگاه (الزامی برای تحقق ارتباط دانشگاه ـ صنعت ـ دولت) ۳۲
۲ ـ ۱۸ ـ مسیر توسعه ارتباطات میان صنعت و دانشگاه ۳۳
۲ ـ ۱۸ ـ ۱ ـ توسعۀ ارتباط صنعت و دانشگاه پیش از دهۀ ۱۹۹۰. ۳۴
۲ ـ ۱۸ ـ ۲ ـ ارتباطات موجود از اوایل دهۀ ۱۹۹۰. ۳۵
۲ ـ ۱۹ ـ وضعیت ارتباط صنعت و دانشگاه در ایران. ۳۶
۲ ـ ۱۹ ـ ۱ ـ تاریخچۀ همکاری دانشگاه و صنعت در ایران. ۳۷
۲ ـ ۱۹ ـ ۲ ـ موانع و عوامل ساختاری و محیطی (اقتصادی، فرهنگی) در ارتباط دانشگاه و صنعت. ۳۸
۲ ـ ۲۰ ـ بازاریابی اجتماعی ۴۰
۲ ـ ۲۱ ـ فرایند برنامه ریزی بازاریابی اجتماعی ۴۲
۲ ـ ۲۲ ـ مدلی برای اجرای بازاریابی اجتماعی ۴۳
۲ ـ ۲۲ ـ ۱ ـ انتخاب رسانۀ ارتباطی مناسب (کانال ارتباطی) ۴۴
۲ ـ ۲۳ ـ فراگرد تغییر. ۴۵
۲ ـ ۲۳ ـ ۱ ـ خروج از انجماد. ۴۵
۲ ـ ۲۳ ـ ۲ ـ تغییر یا تمرین رفتارهای جدید. ۴۶
۲ ـ ۲۳ ـ ۳ ـ تثبیت رفتارهای جدید. ۴۶
۲ ـ ۲۴ ـ علل فردی مقاومت در برابر تغییر. ۴۶
۲ ـ ۲۵ ـ سطوح تغییر رفتار. ۴۶
۲ ـ ۳۳ ـ پیشینۀ داخلی: ۴۸
۲ ـ ۳۴ ـ پیشینۀ خارجی: ۵۱
جمعبندی ۵۸
ـ فصل سوم:
۳ ـ ۱ ـ مقدمه. ۶۲
۳ ـ ۲ ـ مدل مفهومی ۶۲
۳ ـ ۳ ـ روششناسی تحقیق. ۶۲
۳ ـ ۳ ـ ۱ ـ از نظر هدف: ۶۲
۳ ـ ۳ ـ ۲ ـ از نظر روش: ۶۲
۳ ـ ۴ ـ ابزار گردآوری داده ها ۶۳
۳ـ ۵ ـ تکنیک دلفی ۶۳
۳ ـ ۵ ـ ۱ ـ روایی و پایایی دلفی ۶۴
پایایی (اعتماد) ۶۴
روایی (اعتبار) ۶۴
۳ ـ ۶ ـ تکنیک اسمارت ۶۵
۳ ـ ۷ ـ جامعۀ آماری تحقیق و روش نمونه گیری ۶۹
۳ ـ ۸ ـروش تحلیل داده ها ۶۹
۳ ـ ۹ ـ قلمرو تحقیق. ۷۰
۳ ـ ۹ ـ ۱ ـ قلمرو موضوعی: ۷۰
۳ ـ ۹ ـ ۲ ـ قلمرو مکانی: ۷۰
۳ ـ ۹ ـ ۳ ـ قلمرو زمانی: ۷۰
ـ فصل چهارم:
۴ ـ ۱ ـ مقدمه. ۷۲
۴ ـ ۲ ـ ویژگیهای جمعیتشناختی پاسخ دهندگان. ۷۲
۴ ـ ۲ ـ ۱ ـ ویژگیهای جمعیتشناختی مربوط به اعضای هیأت علمی دانشگاه ها ۷۳
۴ ـ ۲ ـ ۲ ـ ویژگیهای جمعیتشناختی مربوط به مخصصین بخش صنعت. ۷۵
۴ ـ ۳ ـ آمار استنباطی ۷۸
۴ ـ ۳ ـ ۱ ـ آزمون فریدمن ۷۸
۴ ـ ۳ ـ ۲ ـ تجزیه و تحلیلهای مربوط به پاسخهای اعضای هیأت علمی دانشگاه ها ۷۹
تجزیه و تحلیلهای مربوط به موانع فردی ارتباط اعضای هیأت علمی دانشگاه ها با متخصصین بخش صنعت. ۷۹
تجزیه و تحلیلهای مربوط به راهکارهای ارتباط اعضای هیأت علمی دانشگاه ها با متخصصین بخش صنعت. ۸۲
۴ ـ ۳ ـ ۳ ـ تجزیه و تحلیلهای مربوط به پاسخهای متخصصین بخش صنعت. ۸۷
تجزیه و تحلیلهای مربوط به موانع فردی ارتباط متخصصین بخش صنعت با اعضای هیأت علمی دانشگاه ها ۸۷
تجزیه و تحلیلهای مربوط به راهکارهای ارتباط متخصصین بخش صنعت با اعضای هیأت علمی دانشگاه ها ۹۰
ـ فصل پنجم:
۵ ـ ۱ ـ مقدمه. ۹۵
۵ ـ ۲ ـ نتیجه گیری و پیشنهادات مربوط به اعضای هیأت علمی دانشگاه ها ۹۵
۵ ـ ۲ ـ ۱ ـ نتیجه گیری و پیشنهادات مربوط به موانع فردی ارتباط اعضای هیأت علمی دانشگاه ها با متخصصین بخش صنعت ۹۵
۵ ـ ۲ ـ ۲ ـ نتیجه گیری و پیشنهادات مربوط به راهکارهای ارتباط اعضای هیأت علمی دانشگاه ها با متخصصین بخش صنعت ۱۰۱
۵ ـ ۳ ـ نتیجه گیری و پیشنهادات مربوط به پاسخهای متخصصین بخش صنعت ۱۱۱
۵ ـ ۳ ـ ۱ ـ نتیجه گیری و پیشنهادات مربوط به موانع فردی ارتباط متخصصین بخش صنعت با اعضای هیأت علمی دانشگاه ها ۱۱۱
۵ ـ ۳ ـ ۲ ـ نتیجه گیری و پیشنهادات مربوط به راهکارهای ارتباط متخصصین بخش صنعت با اعضای هیأت علمی دانشگاه ها ۱۱۷
۵ ـ ۴ ـ جدول تقاطعی موانع و راهکارها ۱۲۳
۵ ـ ۵ ـ نتایج تحقیق در قالب تکنیک اسمارت (بازاریابی اجتماعی) ۱۲۵
۵ ـ ۶ ـ بحث ۱۳۴
۵ ـ ۷ ـ محدودیتهای تحقیق. ۱۴۱
۵ ـ ۸ ـ پیشنهاد برای تحقیقات آینده ۱۴۱
فهرست اشکال
شکل ۲ ـ ۱ ـ الگوی مشاوره ۱۲
شکل ۲ ـ ۲ ـ الگوی قرارداد تحقیقات ۱۲
شکل ۲ ـ ۳ ـ الگوی آموزش مستمر. ۱۲
شکل ۲ ـ ۴ ـ الگویقراردادتحقیقاتیغیرمستقیم. ۱۲
شکل ۲ ـ ۵ ـ الگوی تحقیق مشترک ۱۳
شکل ۲ ـ ۶ ـ مدل ایستا ۳۰
شکل ۲ ـ ۷ ـ مدل آزاد. ۳۰
شکل ۲ ـ ۸ ـ مدل بخشی ۳۱
شکل ۲ ـ ۹ ـ فرایند اجرایی آمیخته بازاریابی ۴۳
شکل ۲ ـ ۱۰ ـ مقایسه سطوح مختلف تغییر از حیث میزان دشواری و زمان مورد نیاز. ۴۷
شکل ۴ ـ ۱ ـ توزیع فراوانی جنسیت اعضای هیأت علمی ۷۳
شکل ۴ ـ ۲ ـ توزیع فراوانی سن اعضای هیأت علمی ۷۴
شکل ۴ ـ ۳ ـ توزیع فراوانی مرتبه استادی اعضای هیأت علمی ۷۴
شکل ۴ ـ ۴ ـ توزیع فراوانی سابقه ارتباط با صنعت اعضای هیأت علمی ۷۵
شکل ۴ ـ ۵ ـ توزیع فراوانی جنسیت متخصصین صنعت ۷۶
شکل ۴ ـ ۷ ـ توزیع فراوانی سِمت متخصصین صنعت ۷۷
شکل ۴ ـ ۸ ـ توزیع فراوانی سابقه ارتباط بادانشگاه متخصصین صنعت ۷۸
فهرست جداول
جدول ۲ ـ ۱ ـ جدول نوع مشوق و عناصر تشکیلدهنده آن. ۱۴
جدول ۴ ـ ۱ ـ توزیع فراوانی جنسیت اعضای هیأت علمی ۷۳
جدول ۴ ـ ۲ ـ جدول توزیع فراوانی سن اعضای هیأت علمی ۷۳
جدول ۴ ـ ۳ ـ جدول توزیع فراوانی مرتبه استادی اعضای هیأت علمی ۷۴
جدول ۴ ـ ۴ ـ جدول توزیع فراوانی سابقه ارتباط با صنعت اعضای هیأت علمی ۷۵
جدول ۴ ـ ۵ ـ جدول توزیع فراوانی جنسیت متخصصین صنعت ۷۵
جدول ۴ ـ ۶ ـ جدول توزیع فراوانی سن متخصصین صنعت ۷۶
جدول ۴ ـ ۸ ـ جدول توزیع فراوانی سابقه ارتباط با دانشگاه متخصصین صنعت ۷۷
جدول ۴ ـ ۹ ـ جدول نتایج آزمون فریدمن موانع فردی اعضای هیأت علمی ۸۱
جدول ۴ ـ ۱۰ ـ جدول رتبه بندی موانع فردی اعضای هیأت علمی ۸۲
جدول ۴ ـ ۱۱ ـ جدول نتایج آزمون فریدمن راهکارهای مانع شماره ۲۱. ۸۴
جدول ۴ ـ ۱۲ ـ جدول نتایج آزمون فریدمن راهکارهای مانع شماره ۳. ۸۵
جدول ۴ ـ ۱۳ ـ جدول نتایج آزمون فریدمن راهکارهای مانع شماره ۴. ۸۵
جدول ۴ ـ ۱۴ ـ جدول نتایج آزمون فریدمن راهکارهای مانع شماره ۲۸. ۸۶
جدول ۴ ـ ۱۵ ـ جدول نتایج آزمون فریدمن راهکارهای مانع شماره ۸. ۸۶
جدول ۴ ـ ۱۶ ـ جدول نتایج آزمون فریدمن راهکارهای مانع شماره ۲۹. ۸۷
جدول ۴ ـ ۱۷ ـ جدول نتایج آزمون فریدمن رتبه بندی موانع متخصصین صنعت ۸۹
جدول ۴ ـ ۱۸ ـ جدول رتبه بندی موانع فردی متخصصین صنعت ۸۹
جدول ۴ ـ ۱۹ ـ جدول نتایج آزمون فریدمن راهکارهای مانع شماره ۱۱. ۹۱
جدول ۴ ـ ۲۰ ـ جدول نتایج آزمون فریدمن راهکارهای مانع شماره ۷. ۹۲
جدول ۴ ـ ۲۱ ـ جدول نتایج آزمون فریدمن راهکارهای مانع شماره ۱۴. ۹۲
جدول ۴ ـ ۲۲ ـ جدول نتایج آزمون فریدمن راهکارهای مانع شماره ۱۹. ۹۳
جدول ۵ ـ ۱ ـ جدول رتبه بندی موانع فردی اعضای هیأت علمی ۹۹
جدول ۵ ـ ۲ ـ جدول مجموع میانگین رتبهای موانع فردی اعضای هیأت علمی ۱۰۰
جدول ۵ ـ ۳ ـ جدول رتبه بندی راهکارهای مانع شماره ۲۱. ۱۰۹
جدول ۵ ـ ۴ ـ جدول رتبه بندی راهکارهای مانع شماره ۳. ۱۱۰
جدول ۵ ـ ۵ ـ جدول رتبه بندی راهکارهای مانع شماره ۲۹. ۱۱۱
جدول ۵ ـ ۶ ـ جدول رتبه بندی موانع فردی متخصصین صنعت ۱۱۵
جدول ۵ ـ ۷ ـ جدول مجموع میانگین رتبهای موانع فردی متخصصین صنعت ۱۱۵
جدول ۵ ـ ۸ ـ جدول رتبه بندی راهکارهای مانع شماره ۱۱. ۱۲۲
جدول ۵ ـ ۹ ـ جدول رتبه بندی راهکارهای مانع شماره ۷. ۱۲۲
جدول ۵ ـ ۱۰ ـ جدول رتبه بندی راهکارهای مانع شماره ۱۴. ۱۲۳
جدول ۵ ـ ۱۱ ـ جدول رتبه بندی راهکارهای مانع شماره ۱۹. ۱۲۳
جدول ۵ ـ ۱۲ ـ جدول تقاطعی موانع و راهکارهای مربوط به اعضای هیأت علمی ۱۲۴
جدول ۵ ـ ۱۳ ـ جدول تقاطعی موانع و راهکارهای مربوط به متخصصین صنعت ۱۲۵
فهرست پیوستها
پرسشنامه مرحله اول: ۱۴۷
پرسشنامه مرحله دوم: ۱۴۷
پرسشنامه مرحله سوم: ۱۴۸
پرسشنامه مرحله چهارم: ۱۵۲
پرسشنامه مرحله پنجم: ۱۵۹
v
فصل اول
کلیات تحقیق